Köp- och leveransvillkor
Du måste vara över 18 år för att genomföra en beställning på barnokalas.se. När du gör en beställning så godkänner du våra villkor.
Efter lagd order kommer en orderbekräftelse till din angivna mailadress. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning är korrekt. Upptäcker du något fel kontakta oss så snart du kan. Extra viktigt att du kontrollerar specialbeställda produkter så att du angett rätt information till produkten så som t.ex namn och datum och kontrollerar stavning. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress.

Betalning och Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor inkl. moms. Om rabattkod använts på felaktigt sätt, t.ex. på ej gällande varugrupp, har Presentbutiken Barn & Kalas rättigheten att fakturera kunden i efterhand. Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på din mailadress du uppgav i din order om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset.

Betalsätt
Klarna Checkout
Förskottsfaktura: banköverföring eller Swish

Leverans
Vi skickar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar efter lagd order, detta gäller lagervaror ej beställningsvaror då dessa tar längre tid att tillverkas. Det kan förekomma längre leveranstider vid olika högtider.
Paket skickas i dagsläget med Postnord, vi har en fast fraktkostnad på 59kr. Om ditt paket ej hämtas ut i tid och går tillbaka till oss tas en avgift ut om 250kr/paket för att täcka våra kostnader.
Du kan även välja att hämta din order fraktfritt hos oss i den fysiska butiken i Motala.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Presentbutiken Barn & Kalas kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Presentbutiken Barn & Kalas befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Reklamation, retur och ångerrätt
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick.
Vid reklamation skall kunden kontakta oss via e-post info@barnokalas.se för att få mer information om hur och var varan ska skickas tillbaka. Returfrakten bekostas av konsumenten. Varan ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Förpacka väl så det ej riskerar att skadas. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen.
Om en vara är transportskadad skall Posten kontaktas omgående för reklamation. Acceptera ej ett paket som ser skadat ut.
Vi tar inte något ansvar för eventuella påminnelser på fakturor när du gör en retur. Viktigt att du meddelar klarna att du gör en retur eller att du betalar fakturan innan den förfaller för att det inte ska tillkomma påminnelseavgifter. Efter att din retur är behandlad och godkänd återbetalar vi pengarna för produkterna du returnerat inom 14 dagar.
Vid produkter som är specialtillverkad för viss kund eller livsmedel, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Exempel på dessa varor är godis, brodyr, tryck, etsning, med personliga tillval. Reklamation av feltryck måste göras inom 30 dagar från det vi har levererat varan.